14 februari 2013

Rosutdelning, min alla hjärtans dag

Jag måste bara få berätta om mitt äventyr idag, det är ju alla hjärtans dag idag och den firade jag på stan. Redan i tisdags så började en plan växa,om än oseriöst från början... att på alla hjärtans dag springa runt på stan och dela ut blommor till alla singeltjejer jag möter. Efter att på tisdagskvällen postat min plan på Facebook och där kunnat se de positiva reaktionerna som genast kom så kände jag att de här var ju tvunget att bli verklighet.
På alla hjärtans dag så är det ju rosor som gäller och de är ju ganska dyra så jag hade tyvärr bara råd med 12-13 stycken och de räcker ju inte långt när man vill glädja många. Som tur är så finns det fullt av underbara människor ute i vårt avlånga land så redan på tisdagskvällen så började donationerna att trilla in. Så idag när jag gick ned på Interflora så hade jag med mig 1200: - och kunde köpa 40 stycken röda hot blood rosor. Sen vid halv 3 tiden på eftermiddagen så bar det iväg, med två fotografer i släptåg, den ena från Örnsköldsviks allehanda och den andra, Magda hade jag själv ringt in för att kunna föreviga det hela.

Det var både nervöst och roligt att få dela ut blommor till så många, både unga och gamla fick ta del av rosorna, en del lös upp mer än andra, två stycken tackade till och med nej till rosorna med tron att det var något lurt, kan man nästan förstå när man helt plötsligt blir överöst med fotoblixtar. Två rosutdelningar stod ut mer än de andra, den första var en äldre dam som jag träffade utanför gallerian, hon blev så glad att hon spontankramade om mig och tackade så himla mycket för rosen, den andra var två tjejer som satt och fikade. Bägge blev jätteglada och när jag går därifrån så hör jag den ena tjejen säga hur glad hon blev för det här var det enda hon skulle få idag, det var exakt de reaktionerna jag ville frambringa med de här.

Efter att ha varit ute en bra stund så var till sist rosorna slut och jag var fyllt med positiv energi, lätt den bästa alla hjärtans dag jag har haft någon gång. Den blev inte sämre av all värme som öste över mig när jag lade upp Magdas bilder på Facebook av alla mina vänner. Det är så roligt att ens påhitt uppskattas och det ska bli spännande och se vad Örnsköldsviks allehanda skriver om det hela imorgon dagens tidning, jag fick mycket med beröm från reporten som följde med mig ut.

Nu är min alla hjärtans dag slut och jag hoppas verkligen att ni andra har haft en lika härlig dag som mig.

Här nedan kommer några bilder från dagen







2 kommentarer:

  1. Alla städer borde ha sin egen Ante. Världen skulle vara så mycket roligare då!

    SvaraRadera
  2. Du är ju ba för underbar! Bara att höra om att det finns såna som du gör att jag blir lite extra glad idag! KRAM

    SvaraRadera